ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНУ РАДУ
МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ
І – ІІІ СТУПЕНІВ № 1
Загальні положення
Методична рада створюється з метою координації діяльності всіх структурних підрозділів методичної роботи Мелітопольської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1.
Рада є колективним суспільним органом, поєднує на добровільній основі співробітників Мелітопольської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів.
Рада є консультативним органом з питань організації методичної роботи в Мелітопольській загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1
Методична рада у своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України, рішеннями Уряду України, органів керування освітою всіх рівнів щодо питань навчально – виховної, методичної, дослідно –експериментальної й проектно – дослідницької діяльності, а також Статутом школи.
Завдання й основні напрямки діяльності ради
Методична рада створюється для рішення таких завдань, покладених на навчальний заклад:
• координація діяльності методичних об’єднань та інших структурних підрозділів методичної роботи школи , спрямованої на розвиток методичного забезпечення освітнього процесу;
• розробка основних напрямів методичної роботи Мелітопольської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1;
• формування мети й завдань методичної роботи;
• забезпечення методичного супроводу навчальних програм, розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів;
• організація дослідно-пошукової, інноваційної й проектно - дослідницької діяльності в школі , спрямованої на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т.д.;
• організація консультації співробітників щодо проблем удосконалювання професійної майстерності, методики проведення різних видів занять і їх навчально-методичного й матеріально-технічного забезпечення;
• розробка заходів щодо узагальнення й поширення педагогічного досвіду співробітників Мелітопольської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів;
• участь в атестації співробітників;
• проведення педагогічних і методичних експериментів щодо пошуку й апробації нових технологій, форм і методів навчання;
• професійне становлення молодих викладачів (початківців);
• виявлення, узагальнення й поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих учителів;
• організація взаємодії з іншими навчальними закладами, науково - дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в галузі освіти;
• впровадження до навчального процесу сучасних навчально - методичних і дидактичних матеріалів і програмного забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем. Розробка програмного забезпечення для проведення занять і впровадження їх у навчальний процес.
Основні напрямки діяльності методичної ради:
• аналіз результатів освітньої діяльності за предметами;
• участь у розробці варіаційної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального обсягу й змісту навчальних програм;
• обговорення рукописів навчально – методичних посібників і дидактичних матеріалів за предметами;
• підготовка й обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації й кваліфікаційного розряду вчителів;
• розгляд питань організації, керівництва й контролю дослідницькою роботою учнів;
• організація й проведення педагогічних експериментів щодо пошуку й впровадження нових інформаційних технологій навчання;
• розробка й удосконалювання засобів підвищення наочності навчання, а також методики їхнього використання в навчальному процесі;
• взаємні відвідування занять як усередині методичного об’єднання, так і між учителями різних методичних об’єднань із метою обміну досвідом і вдосконалювання методики викладання навчальних предметів;
• спільні засідання зі спорідненими й взаємозабезпечуючими МО з метою обміну досвідом роботи;
• вивчення досвіду роботи споріднених МО інших навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи;
• вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями й малодосвідченими вчителями;
• розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань за предметами.
Організація роботи ради
До складу ради входять досвідчені вчителі, директор і заступники директора Мелітопольської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1. Склад ради затверджується наказом директора школи.
У складі ради можуть формуватися секції за різними напрямках діяльності (проектно – дослідницька, інноваційна, діагностика, розробка змісту й т.п.).
Керує радою директор школи. Для забезпечення роботи рада обирає секретаря.
Робота ради здійснюється на основі річного плану. План складається головою методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором школи й затверджується на засіданні педагогічної ради Мелітопольської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів.
Періодичність засідань ради —1 раз на два місяці.. Про час і місце проведення засідання голова методичної ради (секретар) зобов’язаний попередити членів ради. Рекомендації підписуються головою методичної ради й секретарем. При розгляді питань, що торкаються інших напрямів освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних посадових осіб. За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів.
Права методичної ради
Методична рада має право:
• підготовлювати пропозиції й рекомендувати вчителів на підвищення кваліфікаційного розряду;
• висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу в школі;
• порушувати питання про публікацію матеріалів щодо передового педагогічного досвіду, накопиченого в методичних об'єднаннях;
• порушувати питання перед адміністрацією школи про заохочення співробітників ОУ за активну участь у дослідно-пошуковій, експериментальній, науково –методичній і проектно –дослідницькій діяльності;
• висувати вчителів для участі в конкурсах «Учитель року» та інших професійних конкурсах.
Контроль за діяльністю методичної ради
У своїй діяльності рада підзвітна педагогічній раді школи. Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється директором Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 відповідно до планів методичної роботи й внутрішньошкільного контролю.