Проведення уроків з використанням комп'ютерів суттєво відрізняється від традиційних.
По-перше, ускладнюється діяльність вчителя з підготовки до проведення уроку в комп'ютерному класі. Від педагога вимагається наявність спеціальних навичок, прийомів педагогічної діяльності.
По-друге, особливість сучасного комп'ютерно-зорієнтованого уроку полягає в тому, що центр уваги поступово переноситься на учня, який активно вибудовує свій навчальний процес, самостійно вибираючи певну траєкторію отримання знань.
Важливим завданням вчителя є: підтримка діяльності учня, сприяння його успішному руху в інформаційний простір, допомога у вирішенні проблем освоєння різної інформації.
По-третє, проведення комп'ютерно-зорієнтованих уроків більш активно посилює взаємодію між учителем та учнем, що вимагає від педагога додаткових зусиль; учитель виступає координатором творчої діяльності учнів.
Підсумовуючи, можна зробити висновок, що основні зміни в педагогічній діяльності вчителя під час проведення комп'ютерно-зорієнтованих уроків у порівнянні з традиційними уроками такі:
1. Наявність комп'ютерних навчальних програм.
2. Створення та впровадження методики різних типів комп'ютерно-зорієнтованих уроків.
3. Посилення функцій підтримки учня, допомоги йому в організації індивідуального навчального процесу.
4. Наявність зворотного зв'язку між учителем та кожним учнем.
І. Урок засвоєння нових знань
Під час проведення уроків цього типу в комп'ютерному класі учні розподіляються на групи. Урок має таку структуру:
1. Актуалізація й корекція опорних знань учнів перевіряється за допомогою комп'ютера (перша група), решта дітей працює з учителем за питаннями, картками (5-7 хв.).
2. Пізнання учнями матеріалу: група учнів з відповідним рівнем підготовки вивчає матеріал за комп'ютером, інші слухають пояснення вчителя чи працюють над поставленою проблемою за підручником (10 хв.).
3. Систематизація знань: учні з високим рівнем підготовки виконують самостійні завдання; інші учні працюють з учителем; визначені учні перевіряють рівень засвоєння матеріалу за допомогою комп'ютера (15 хв.).
ІІ. Комбінований урок
Методика проведення комбінованого уроку з використанням комп'ютерів дає можливість використовувати їх на будь-якому етапі.
1. Учням оголошується тема, яка розглядатиметься на уроці, але підкреслюється, що для її вивчення необхідно перевірити засвоєння попереднього матеріалу. Одна частина учнів працює за комп'ютером над завданням, а інша – з учителем причому форми роботи можуть бути різними (фронтальна бесіда, самостійна робота, диктант, перфокарти тощо).
2. Учитель переходить до наступного етапу уроку – пояснення нового матеріалу. певна група учнів вивчає матеріал самостійно за комп'ютером, а решта – працює з учителем.
3. Опрацювавши новий матеріал, учитель і учні переходять до закріплення вивченого. Одна із груп учнів виконує диференційовані завдання, складені за новим, щойно вивченим матеріалом, працюючи самостійно за комп'ютером, інша – з учителем або самостійно.
В кінці уроку підбивається підсумок, визначається обсяг домашнього завдання.
Для ефективного проведення комбінованого уроку в комп'ютерному класі потрібно поділити учнів на три групи, які по черзі працюватимуть за комп'ютерами. Поділ класу на групи проводиться диференційовано.
Виділимо такі складові:
1. Постановка мети уроку й мотивація навчальної діяльності учнів – 3 хв.
2. Відтворення й корекція опорних знань – 6 хв.
3. Повторення й аналіз основних фактів, подій і явищ – 6 хв.
4. Узагальнення й систематизація понять, засвоєння системи знань їх застосування для пояснення нових фактів і виконання практичних завдань – 20 хв.
Поділ клас на групи:
а) перша група працює з комп'ютерами 5-7 хв;
б) друга група дітей самостійно працює з картками 5-7 хв. (завдання творчого характеру на розвиток логічного мислення). Після виконання поставлених завдань учні міняються місцями;
в) третя група учнів працює з учителем, виконує завдання творчого характеру.
Перша група після виконання завдань на комп'ютерах працює разом з учителем або отримує індивідуальні не завдання.
Учитель ставить проблемні запитання, на які учні дають відповіді.
5. Підведення підсумку уроку – 10 хв.
Учитель підводить підсумки роботи учнів, виставляє оцінки. мотивуючи кожну з них, дає домашнє завдання і пояснює його. Використання розроблених навчальних або тестових програм дає можливість зберегти час у процесі узагальнення та повторення.