ПОЛОЖЕННЯ ПРО
МЕТОДИЧНУ РАДУ
МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ
ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ
І – ІІІ СТУПЕНІВ
№ 1
Загальні
положення
Методична рада створюється з
метою координації діяльності всіх структурних підрозділів методичної роботи
Мелітопольської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1.
Рада є колективним
суспільним органом, поєднує на добровільній основі співробітників
Мелітопольської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів.
Рада є консультативним
органом з питань організації методичної роботи в Мелітопольській загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1
Методична рада у своїй
діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України,
рішеннями Уряду України, органів керування освітою всіх рівнів щодо питань
навчально – виховної, методичної, дослідно –експериментальної й проектно – дослідницької
діяльності, а також Статутом школи.
Завдання й основні напрямки
діяльності ради
Методична рада створюється
для рішення таких завдань, покладених на навчальний заклад:
• координація діяльності
методичних об’єднань та інших структурних підрозділів методичної роботи школи , спрямованої на розвиток методичного
забезпечення освітнього процесу;
• розробка основних напрямів методичної
роботи Мелітопольської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1;
• формування мети й завдань методичної
роботи;
• забезпечення методичного супроводу
навчальних програм, розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних
матеріалів;
• організація дослідно-пошукової,
інноваційної й проектно - дослідницької діяльності в школі , спрямованої на освоєння нових
педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію
навчально-методичних комплексів і т.д.;
• організація
консультації співробітників щодо проблем удосконалювання
професійної майстерності, методики проведення різних видів занять і їх
навчально-методичного й матеріально-технічного забезпечення;
• розробка заходів щодо узагальнення й
поширення педагогічного досвіду співробітників Мелітопольської
загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів;
• участь в атестації співробітників;
• проведення педагогічних і методичних
експериментів щодо пошуку й апробації нових технологій, форм і методів
навчання;
• професійне становлення молодих
викладачів (початківців);
• виявлення, узагальнення й поширення
позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих учителів;
• організація взаємодії з іншими
навчальними закладами, науково - дослідними установами з метою обміну досвідом
і передовими технологіями в галузі освіти;
• впровадження до навчального процесу
сучасних навчально - методичних і
дидактичних матеріалів і програмного забезпечення автоматизованих систем
навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних
систем. Розробка програмного забезпечення для проведення занять і впровадження
їх у навчальний процес.
Основні
напрямки діяльності методичної ради:
• аналіз результатів освітньої
діяльності за предметами;
• участь у розробці варіаційної частини
навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального обсягу й змісту
навчальних програм;
• обговорення рукописів навчально –
методичних посібників і дидактичних матеріалів за предметами;
• підготовка й обговорення доповідей з
питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації й
кваліфікаційного розряду вчителів;
• розгляд питань організації,
керівництва й контролю дослідницькою роботою учнів;
• організація й проведення педагогічних
експериментів щодо пошуку й впровадження нових інформаційних технологій
навчання;
• розробка й удосконалювання засобів
підвищення наочності навчання, а також методики їхнього використання в
навчальному процесі;
• взаємні відвідування занять як
усередині методичного об’єднання, так і між учителями різних
методичних об’єднань із метою обміну досвідом і вдосконалювання методики викладання
навчальних предметів;
• спільні засідання зі спорідненими й
взаємозабезпечуючими МО з метою обміну досвідом роботи;
• вивчення досвіду роботи споріднених МО
інших навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи;
• вибір і організація роботи наставників
з молодими фахівцями й малодосвідченими вчителями;
• розробка положень про проведення конкурсів,
олімпіад, змагань за предметами.
Організація роботи ради
До складу ради входять
досвідчені вчителі, директор і заступники директора Мелітопольської
загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1. Склад ради затверджується наказом
директора школи.
У складі ради можуть
формуватися секції за різними напрямках діяльності (проектно – дослідницька,
інноваційна, діагностика, розробка змісту й т.п.).
Керує радою директор школи.
Для забезпечення роботи рада обирає секретаря.
Робота ради здійснюється на
основі річного плану. План складається головою методичної ради, розглядається
на засіданні методичної ради, узгоджується з директором
школи й затверджується на засіданні педагогічної ради Мелітопольської
загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів.
Періодичність засідань ради
—1 раз на два місяці.. Про час і місце проведення засідання голова методичної
ради (секретар) зобов’язаний попередити членів ради.
Рекомендації підписуються головою методичної ради й секретарем. При розгляді
питань, що торкаються інших напрямів освітньої діяльності, на засідання
необхідно запрошувати відповідних посадових осіб. За кожним обговорюваним на
засіданні питанням ухвалюються рекомендації, які фіксуються в журналі
протоколів.
Права методичної ради
Методична рада має право:
• підготовлювати пропозиції й
рекомендувати вчителів на підвищення кваліфікаційного розряду;
• висувати пропозиції про поліпшення
навчального процесу в школі;
• порушувати питання про публікацію
матеріалів щодо передового педагогічного досвіду, накопиченого в методичних
об'єднаннях;
• порушувати питання перед
адміністрацією школи про заохочення співробітників ОУ за активну участь у
дослідно-пошуковій, експериментальній, науково –методичній і проектно –дослідницькій діяльності;
• висувати вчителів для участі в
конкурсах «Учитель року» та інших професійних конкурсах.
Контроль за діяльністю
методичної ради
У своїй діяльності рада
підзвітна педагогічній раді школи. Контроль за діяльністю методичної ради
здійснюється директором Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
№ 1 відповідно до планів методичної роботи й внутрішньошкільного
контролю.
|