Можливі види контрольних робіт:
тест;
відповіді на запитання;
контрольний літературний диктант;
анкета головного героя;
комбінована контрольна робота тощо;
письмові контрольні твори.
Можливі види контрольних робіт із розвитку мовлення:
·
складання
оповідання (казки) за прислів’ям;
·
добір
прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну
ідею твору;
·
введення
власних описів в інтер’єр, портрет, пейзаж у вже існуючому творі;
·
усний
переказ оповідання, епізоду твору;
·
твір-характеристика
персонажа;
·
написання
асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом;
·
написання
вітального слова на честь літературного героя, автора тощо;
·
твір-опис
за картиною;
·
складання
тез літературно-критичної статті (параграфа підручника);
·
підготовка
проекту (з можливим використанням мультимедійних технологій) – індивідуального
чи колективного – з метою представлення життєвого і творчого шляху, естетичних
уподобань письменника тощо;
·
складання
анкети головного героя, цитатних характеристик, конспекту, рецензії, анотації;
·
написання
реферату;
·
ідейно-художній
аналіз поетичного чи прозового твору;
·
написання
листа авторові улюбленої книжки;
·
інсценізація
твору (конкурс на кращу інсценізацію уривка твору) тощо.
1. Види робіт із світової літератури
1.1.Основними
видами класних і домашніх письмових робіт із світової літератури є:
-
відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;
-
написання навчальних класних і домашніх творів;
-
виконання самостійних творчих робіт (написання віршів, оповідань, есе;
створення проектів, підготовка доповідей, рефератів тощо);
-
тестування;
-
складання планів (простих і складних);
-
складання таблиць, схем римування, написання конспектів (у старших класах),
робота з цитатним матеріалом, з літературними джерелами, додатковою науковою,
критичною та словниково-довідковою літературою та інші види робіт, передбачені
чинними програмами для базової та профільної школи тощо.
1.2.Основними
видами класних і домашніх усних робіт із світової літератури є:
-
виразне читання художніх текстів;
-
відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;
-
складання усних навчальних класних і
домашніх творів різних жанрів і обсягу;
-
читання напам'ять;
-
переказ (докладний і стислий) тощо.
2.
Види та кількість контрольних робіт
2.1.
Кількість та зміст контрольних робіт із світової
літератури визначається вчителем відповідно до програм із світової літератури та календарно-тематичних планів,
але не може бути менше у 5-9 кл. п’яти (у 5 класі) – шести на рік; у 10-11 кл. – не менше чотирьох (рівень стандарту)
або шести
на рік (академічний (профільний) рівень).
2.2. Основними видами контрольних робіт
із світової літератури є:
-
тест;
-
розгорнуті відповіді на запитання;
-
твір.
3.
Аналіз контрольних творів
Аналіз контрольних творів виконують у робочому зошиті.
4.
Кількість і призначення учнівських зошитів
4.1.
Кількість робочих зошитів із світової літератури
– по одному в кожному класі (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті
1.1.).
4.2.
Для контрольних робіт із світової
літератури в усіх класах використовують по одному зошиту (у них учні виконують
роботи, зазначені в пунті 2.2.).
4.3.
Зошити для контрольних робіт мають
зберігатися в школі протягом усього
навчального року.
5.
Порядок перевірки письмових робіт
5.1.
Зошити для навчальних класних і домашніх робіт із світової літератури
перевіряють раз на місяць у кожному класі. Оплата за перевірку зошитів для
навчальних класних і домашніх робіт із світової
літератури має здійснюватися відповідно до п. 37 «Інструкції про порядок
обчислення заробітної плати працівників освіти», що затверджена наказом
Міністерства освіти України від
15.04.1993 р. № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від
27.05.1993 р. за № 56.
5.2. Оцінку за ведення зошита зі світової літератури виставляють у
кожному класі окремою колонкою в журналі
раз на місяць і враховують як
поточну до найближчої тематичної.
5.3.
Виставляючи оцінку за ведення зошита з літератури, слід враховувати такі
критерії:
- наявність різних
видів робіт;
- грамотність (якість
виконання робіт);
- охайність;
- уміння правильно оформляти роботи
(дотримання вимог орфографічного режиму).
Виставляючи
оцінку за ведення зошита з літератури, учитель
обов’язково перевіряє кілька робіт з метою виставлення аргументованої,
об’єктивної оцінки, але кількість цих робіт визначає на власний розсуд (але не
менше двох на місяць).
6. Орфографічний режим
6.1.
Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками
(для оформлення таблиць, схем тощо використовують простий олівець).
6.2.
Між класною й домашньою роботою пропускають два рядки (між видами робіт, що
входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають).
6.3.
Дату класної, домашньої чи контрольної роботи з літератури у 5-9 записують так:
у першому рядку дату записують словами, а в другому – вид роботи (класна,
домашня чи контрольна), наприклад:
Перше жовтня
Класна робота
у 10-11 класах у робочих зошитах
із світової літератури – інше
оформлення: на березі зазначають дату цифрами.
У
зошитах для контрольних робіт в усіх класах записується дата й тема, у межах
якої виконується контрольна робота:
Перше жовтня
Від романтизму до
реалізму
6.4. Після заголовків, назв видів робіт,
підпису зошита крапку не ставлять.
6.5.Зразок
підпису зошита:
Зошит
для робіт із світової літератури
учня 8-А класу
СЗШ № 24 м. Києва
Кучеренка Захара
Зошит
для контрольних
робіт
із світової літератури
учениці 10-А класу
Полтавського НВК №
10
Косенко Ганни
7. Правила перевірки контрольних письмових творів із світової
літератури
7.1. Усі виправлення, помітки й
записи в учнівських роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом.
7.2. Виявлені помилки позначають
так:
-
у 5-11 кл. – орфографічні, пунктуаційні
та граматичні помилки на вивчені вже
правила підкреслюють горизонтальною рискою або виправляють, а на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки ( | - орфографічна, v -
пунктуаційна, г – граматична);
помилки на ще не вивчені правила
виправляють, перекреслюючи їх скісною рискою (/) й надписуючи потрібну літеру
чи розділовий знак, але не враховують при остаточному визначенні оцінки;
-
у 10-11 кл., особливо в класах філологічного напряму, зазначати лексичні
(неточність у слововживанні, тавтологія, русизми (тощо), стилістичні
(стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність їх тощо) та змістові помилки ( логічні – втрата
послідовності викладу, неправильний поділ тексту на абзаци, фактичні –
неправильно вказано дату, власну назву тощо) підкреслюють горизонтальною
хвилястою рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (л – лексична, с – стилістична, з –
змістова помилки).
За наявності у
творі більше п’яти поправок оцінка знижується на бал.
Відповідно до
«Інструкції з ведення класного журналу учнів 5–11 (12) класів
загальноосвітніх навчальних закладів»
(Інформаційний збірник МОНУ. – № 16–17. – 2008. – С. 40-46) поточна
оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує
дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання учнів.
Оцінка за контрольний твір є середнім
арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють в колонці з датою
написання роботи, надпис в журнальній колонці
«Твір» не
робиться. У 9-11 класах
оцінка за контрольний домашній твір виставляється у колонці після проведення
уроку, на якому було задано домашній твір і проведено інструктаж щодо його
виконання. На сторінці журналу вгорі робиться запис «Домашній твір».
Без
дати виставляють оцінку за читання напам'ять поетичних або прозових творів
(надпис в журнальній колонці – «Напам'ять»), з метою накопичення оцінки за читання учнями напам’ять до
виставлення найближчої тематичної.
Надпис «Зошит»,
як і записи інших форм контролю, роблять у формі називного відмінка (а не «за зошит»; І
семестр (а не «за І семестр») і т. д.
Відповідно до
наказу МОН України від 05.05. 2008 р.
№ 371 "Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів
у системі загальної середньої освіти” (Інформаційний збірник Міністерства
освіти і науки України № 13-15. – 2008)
тематичну оцінку виставляють на підставі поточних оцінок з урахуванням
контрольних робіт, не відводячи на це
окремого уроку.
|